圖框引用http://tw.myblog.yahoo.com/jw!JK4bxx.DRUawVmpLu8HGcvI-/article?mid=93006&prev=116670&l=f&fid=33


How can I tell her-LOBO         


Released1973


 


Lyrics:Lobo Music:Lobo

She knows when I'm lonesome                         
當我寂寞孤單時,她瞭解


she cries when I'm sad                                     當我悲傷時,她哭泣


She's up in the good times                               美好時光,她振奮不已


she's down in the bad                                       不好時刻,她黯然沮喪


Whenever I'm discouraged                              每當我挫敗失志時


she knows just what to do                                 她總是知該如何做


But girl she doesn't know about you.                但女孩,她對妳卻一無所知



I can tell her my troubles                                 
我可以向她傾吐我的煩憂


she makes them all seem right                         她能順利撫慰我的心情


I can make up excuses not to                           我能編織不在夜裡擁抱她的


hold her at night                                              任何藉口


We can talk of tomorrow                                 我們可以談及未來


I'll tell her things that I want to do                  我可以告訴她我想作之事
But girl how can I tell her about you.              
但女孩,我該如何向她提及妳



How can I tell her about you                            
我該如何向她提及妳


Girl please tell me what to do                           女孩,請告訴我該如何做


Everything seems right                                    每當和妳在一起


whenever I'm with you                                     就覺得順理成章


So girl won't you tell me                                   所以女孩,要不要教我


how to tell her about you.                                 該如何向她提及妳


How can I tell her I don't miss her                   我該如何告訴她,每當我在外時


whenever I'm away                                          並不想念她


How can I say it's you                                       該如何說讓我朝思暮想的


I think of every single night and day                人是妳


But when is it easy telling                                 但何時才能輕易地


someone we're through                                     向任何人說我們的事


Ah girl help me tell her about you.                    喔!女孩請幫我向她說說妳的事


 


小戴無忌集:


 


How can I tell her』是Lobo的抒情佳作,收錄於『Calumet』這張專輯裡。Lobo本名為Roland Kent Lavoie,出生於1943731,是1970年相當走紅的美國流行歌手及作曲家,有許多告示排行榜前十名的經典名曲,如1971年告示排行榜(Billboard)第5名、成人榜(Adult Contemporary)冠軍及英國榜第4名的『Me and You and a Dog Named Boo1972年告示排行榜亞軍、成人榜冠軍、德國榜冠軍及英國榜第5名的『I'd Love You to Want Me』;1973年告示排行榜第8名及成人榜冠軍的Don't Expect Me To Be Your Friend』。此首歌曲雖然於告示排行榜僅得第22名,但卻是最為人熟知的歌曲,尤其是在台灣地區,其聲勢遠遠超過Lobo的其他歌曲,由於Lobo的抒情曲風非常合乎台灣人的胃口,因此和Air Supply名列外國藝人來台獻唱的前一、二名的歌手。此首歌曲是有名的劈腿之作,敘述遊走於兩位情人間的矛盾心態,那種難以向人啟齒的劈腿情事,藉由Lobo極度優雅柔和的嗓子娓娓道來,頗令人深感同情,而忘了其遊戲愛情的不倫之恥。How can I tell her』是英文歌歌友必點的經典之一,有Lobo的原聲原影版,雖然不難唱,但要唱出情境和氣氛卻是很難

arrow
arrow
    全站熱搜

    自在屋 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()